Pogrzeb – jak dać sobie radę z formalnościami?

Figura na cmentarzu

Śmierć bliskiej osoby dla każdego jest przeżyciem dramatycznym. Trzeba jednak zorganizować pogrzeb, m.in. podjąć ważne decyzje w tej sprawie i dopełnić istotne formalności. Poniżej więcej szczegółów.

Pogrzeb a formalności urzędowe

Pierwszą najważniejszą czynnością jest zgłoszenie zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego oraz Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Co ważne, instytucje te powinny otrzymać informację o śmierci jak najwcześniej. Dopiero wtedy można uzyskać akt zgonu, a bez tego dokumentu oraz bez zgłoszenia tego w urzędzie, nie ma możliwości zorganizowania pogrzebu. Z kolei w ZUS-ie otrzymuje się świadczenie, które w pewnym stopniu pokryje koszt zorganizowania ceremonii pożegnalnej.

Formalności prowadzone przez zakład pogrzebowy

Wiele firm – jak zakład pogrzebowy we Wrocławiu Archon – oferuje przejęcie formalności urzędowych lub pomoc. Pracownicy zwykle pomagają i wyjaśniają, co należy dokładnie zrobić w USC i ZUS, mogą też prowadzić w imieniu klienta rozliczenia z ZUS-em lub KRUS-em. Taka oferta pozwala zmniejszyć do niezbędnego minimum formalności, które musi wziąć na siebie rodzina.

Usługi pogrzebowe to organizacja ceremonii pogrzebowej, ale też ew. transport zwłok. Są zakłady działające przez całą dobę i oferujące przewiezienie ciała we wskazane miejsce, np. do miasta rodzinnego, ale też sprowadzenie ciała z zagranicy. Warto starannie wybrać firmę zajmującą się pogrzebem, wcześniej sprawdzając jej ofertę.

Więcej informacji możemy przeczytać na stronie: http://zaklad-pogrzebowy.com.pl/

E. / pixabay / darksouls1